All denna orättvisa.

Ååh fick en idé att åka till Tyskland med en vän typ bara fram och tillbaka. Skulle vara så kul och han ville ändå ner dit och köpa massa dricka. Men för att kunna åka dit måste man ha pengar, vilket jag inte har så gott om.. 
Det som gör mig lite lätt irriterad är att min lillasyster får pengar lite då och då för att kunna åka till Stockholm och i somras fick hon pengar till att åka till Gotland en vecka. Vad gjorde jag i somras? Ingenting! (förutom att jag åkte till Gbg med pappa men dit va Amanda också med)
 
Jag åker nästan aldrig till Stockholm, jag gör i princip ingenting som kostar pengar, ja förutom att köpa mat och såna nödvändiga grejer. 
Varför gör jag inte det? Jo för att jag måste typ betala allt själv, även fast jag sitter i samma situaion som min lillasyster och pluggar på samma nivå som hon och allt! 
Det känner jag är lite orättvist. Bara för att jag är äldre betyder väl inte det att jag har mer pengar? 
 
Nej jag lackar lite på det.. Och skulle jag fråga mamma om bidrag till att åka till Tyskland för att komma bort lite skulle jag få till svar: "Nej vi ska åka till Egypten om sju veckor." 
Ja visst det ska vi, Amanda ska också med.. Ja ni ser, låter det inte som att hon har det liiiiite bättre än jag? Jo jag misstänkte väl det. 
 
Med det sagt tänker jag försöka sova. God natt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0